Handelspladserne 2024
Datoerne for de fire forskellige Handelspladserne er som følger:
Forår, uge 11: 13.-14. marts
Sommer, uge 23: 4. juni
Efterår, uge 33: 14.-15. august
Vinter, uge 43: 23. oktober
Forhåndsregistreringen for årets Handelspladser er endnu ikke åben,
men du kan holde dig opdateret på siden her.
Greenbranding af branchen 2024
12 nye branchevideoer under overskriften 'Sammen om en grønnere potteplantesektor'
Miljø fylder mere og mere i både detailledet og forbrugernes bevidsthed, og derfor skal vi også vise dem, hvilken branche, de køber ind på, når de erhverver sig planter til deres butikker og privaten. Det skal gøres gennem en rebranding af potteplantebranchen, så denne bliver langt mere gennemsigtig for kunder såvel som forbrugere.
I samarbejde med Kompress og Except producerer vi 12 korte videoer fra potteplanteproduktionen med forskellige temaer, der skal hjælpe med tilvejebringelsen af en rebranding af branche. Der planlægges og udføres en indsats med digital markedsføring til annoncering af branchevideoerne på hhv. Instagram, LinkedIn, Facebook og YouTube.
Udstillingsaktiviteter 2024
Gartneriekskursioner
I 2024 ønsker vi at udvikle Handelspladserne, så disse bliver mere attraktive for kunder gennem kreative, inspirerende aktiviteter som temaudstillinger og gartneriekskursioner.
Med gartneriekskursionerne, der vil blive integreret i Handelspladsen i august, ønsker vi at udbrede kendskabet til potteplantesektorens produktionsudvikling og arbejde med miljø.
Vil du være et af gartnerierne, hvor der planlægges ekskursioner til, kan du kontakte projektleder for markedsføring og messer, Line Hougaard Andersen pålhan@floradania.dk.
Promovering af Handelspladserne
Annoncering af Handelspladserne
Vi forsøger løbende at udbrede kendskabet til Handelspladsen gennem annoncer og artikler i udenlandske medier. Vi samarbejder og producerer blandt andet annonce til TASPO, Floral Daily, Viola, Gartner Tidende og sociale medier mv.
Vi laver som minimum fem annoncer/artikler til hver enkelt Handelsplads, der opfordrer læseren til at læse mere og melde sig til som besøgende.
Vi er altid på udkig efter nye samarbejder eller nye annonceringsmuligheder. Har du kendskab til magasiner eller medier, der kunne hjælpe til at udbrede budskabet om vores skønne messer, skal du endelig tage fat i os på: marketing@floradania.dk.
Kampagneindsatser 2024
Influencersamarbejder og egne sociale medier
I 2024 planlægges, udrulles og eksekveres der tre kampagner samt samarbejder med mindst ti influencere. Kampagnerne vil tage udgangspunkt i nogle af årets mærkedage og/eller en eller flere af de fire sæsoner. Kampagnerne vil både kunne opleves gennem influencernes profiler og Flora Danias egne sociale mediekanaler.
Desuden planlægger vi også at lave et influencerevent med fokus på potteplanter, bæredygtighed og genbrug i løbet af efteråret.
Billedoptagelser 2024
Nye billeder i billedbanken
Vi fortsætter med at udvikle og tilpasse os de nye trends og tendenser. Igen i år sørger vi for, at der kommer friske billeder af de skønne danske planter ind i vores billedbank til fri afbenyttelse kreditering af Flora Dania som kilde. De første billeder er allerede oppe, og dem kan du se og bruge af lige her.
Det er vores ambition, at fotooptagelserne i højere grad laves i samarbejde med magasinerne, så vi sikrer, at billederne bliver brugt af pressen. Desuden vil vi forsøge at skabe et samarbejde med små designere/startups ifm. lån af regi til billederne, så hvert enkelt foto også bliver yderligere relevant ud fra et interiør- og indretningsperspektiv.
Sociale medier 2024
Grønne historier og månedens plante
Vi forsætter indsatsen på SoMe med udvikling og produktion af generisk indhold af sæsonaktuelle produkter.
Herunder vil vi fortsat bruge gartneribesøg til at fortælle de grønne historier fra branchen og lave 'månedens plante'. Vi vil også i 2024 fokusere på at lave mere videomateriale. Dette vil både være i form af egenproduktion, men også gennem etableringen af et samarbejde med én eller flere influenter.
Køb dansk kampagne 2023
I ugerne 43, 44 og 45 kørte vi en køb-dansk kampagne på instagram med hjælp fra 12 planteglade influenter sponsoreret med midler fra Rosanova Fonden.
Måske du allerede har set noget af indholdet?
Kampagnen indeholdt blandt andet: 12 influenter, der opfordrer deres følgere til at købe danske planter, 14 køb-dansk opslag på Instagram, 9 køb-dansk reels på instagram og over 1700 likes
Nysgerrig på hvordan kampagnen gik? Download kampagnerapporten her.
Kampagnerapport